vineri, 18 martie 2011

Mersul pe bicicleta e eco (adica economic si ecologic)




Suna banal, dar e printre cele cateva schimbari pe care le-am aplicat in momentul in care m-am hotarat sa economisesc banii mei si resursele noastre = da, despre natura ii vorba.

Motivul pentru care acest post exista e ca in seara asta am vazut No Impact Man, gratie Guerilla Verde - se poate vedea gratis aici: http://topdocumentaryfilms.com/no-impact-man/ Un documentar despre o familie care se hotaraste ca pentru un an sa renunte la tot ce polueaza. Asa mi-am adus aminte ce schimbare faina mi-a adus bicicleta.

Noi mergem cu bicicletele de doi ani - de primavara pana toamna, aproape in fiecare zi - sa fie peste 7 grade si sa nu ploua. Prima a fost bicicleta mea, pentru ca nu mai voiam sa merg atat de des cu masina la munca. Principalele mele motive: banii dati pe benzina (minim 200 lei/luna) si banii dati pe sala/piscina (tot atat). Apoi Gabi a castigat o bicla, s-a cam uzat si si-a luat una pe care o adora. Meet asadar pe Kona si pe Joviala, our "new" family members.

Am avut bicicleta de mica, si adoram sentimentul de a merge pe bicicleta (pe vremea aia chiar o caram 3 etaje in brate de-mi dadeam sufletul, acum e muuult mai lejereanu). Relatia mea cu bicicleta a fost pusa pe stand-by cam 14 ani. Astfel incat in ianuarie 2009 mi-a fost si frica sa ma dau cu ea. By the way, ianuarie/februarie sunt lunile ideale de cumparat biciclete din sezonul vechi, astfel incat sa poti investi intr-o bicicleta noua si buna, dar cu o economie buna. E o investitie. Ca sa te tina macar 5 ani. O investitie care pentru mine s-a amortizat intr-un an, daca nu chiar mai repede.



Clar: mi-a fost frica de caini, de masini, de pietoni, de praf, ca o sa mi-o fure, sa nu se intample ceva grav (accident, etc)... S-au luat de mine muncitori de pe schela, am avut si un mic inci/accident cu o masina intrata pe contrasens, am transpirat mai ales din cauza fricii, am intrat in toate gropile din cartier. Si totusi de ce ma incapatanez sa merg pe bicicleta? Desenul de mai sus intruchipeaza foarte clar pasiunea mea.

Toata lumea iti spune ca e eco, ca-i cool, dar nimeni nu insista pe faptul ca iti simti altfel orasul, altul este sentimentul de mandrie&joie de vivre cand iti umbla vantul prin par. Ma bucur sa descopar noi trasee spre munca, sa vad oamenii holbandu-se la mine pe strada, sa imi schimb rutina birou-casa ciupind cateva minute extra de sport, sa iau o pauza in parc si sa ma bucur de soare. Unde ma grabeam?

Tips and tricks: ia-ti o bicla buna, she will make you proud - personalizeaz-o & echipeaz-o ca lumea; ia-ti tot timpul apa la tine, vei avea nevoie.. de ce sa dai bani pe apa imbuteliata?; tii minte desertul ala pe care ti l-ai refuzat? ia-l cu tine, iar cand faci pauza din parc, savureaza-l. I'm all for recompense: ai economisit calorii&bani: wtf, poti sa te bucuri de un produs mai scump si mai.. bun!

Ce am hotarat:
Anul asta este un an al schimbarilor: mi-am schimbat programul de munca, rutina zilnica, vreau sa ma bucur mai mult de ceea ce am (si am, nu gluma), de faptul ca stiu sa gatesc - o la la; de faptul ca azi sunt pieton, maine biciclist, poimaine ma sui in masina - daaar incerc sa si trag de mine sa nu fiu a lazy ass. Mi se pare ca s-au aliniat stelele cum trebuie: jobul e aproape, piata e aproape, parcul e la 2 blocuri departate, centrul e aproape, zilele sunt mai lungi, vremea de acum e pe placul meu, exista site-uri de reduceri astfel incat sa imi pot permite masaje&pilates. Incet-incet, simt ca schimb ceva, si mi-e mai bine.

Primavara asta imi doresc sa cultiv 2-3 parcelute de pamant, macar o perioada - iarasi o nostalgie, cu gandul la bunica mea care a muncit pamantul ala vreo 20 de ani, bunica mea care a murit la inceputul anului. Trebuie sa gasesc insa o metoda economica de a face asta, pentru ca "mosia" e la vreo 20 km de Bucuresti. To be continued!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu